Werkgevers bieden een voordeel voor nieuwe werknemers: wellness-chatbots (De Wall Street Journal):
Steeds meer werknemers die zich angstig, gestrest of somber voelen, hebben een nieuwe plek waar ze terecht kunnen voor hulp op het gebied van de geestelijke gezondheidszorg: een digitale app.
Chatbots die therapeutachtige gesprekken voeren en welzijnsapps die depressies en andere diagnoses stellen of mensen identificeren die het risico lopen zichzelf te beschadigen, zorgen voor een sneeuwbaleffect op de gezondheidszorgvoordelen van werkgevers.
“De vraag naar adviseurs is enorm, maar het aanbod van aanbieders van geestelijke gezondheidszorg krimpt”, zegt J. Marshall Dye, CEO van PayrollPlans, een in Dallas gevestigde leverancier van uitkeringssoftware die wordt gebruikt door kleine en middelgrote bedrijven. het verlenen van toegang tot een chatbot genaamd Woebot in november.
… Ongeveer een derde van de Amerikaanse werkgevers biedt een “digitaal therapeutisch middel” aan voor ondersteuning op het gebied van de geestelijke gezondheidszorg, volgens een onderzoek onder 457 bedrijven afgelopen zomer door het professionele dienstverlener WTW. Nog eens 15% van de bedrijven overweegt een dergelijk aanbod in 2024 of 2025 toe te voegen… Toch zeggen sommige onderzoekers dat er niet voldoende bewijs is dat de programma’s werken, en dat de uiteenlopende beveiligings- en veiligheidspraktijken een risico met zich meebrengen dat privé-informatie kan worden gelekt of verkocht. .
Onderzoek uit 2023 onder grote Amerikaanse werkgevers:
Enquête: Werkgevers ondersteunen de groeiende vraag naar diensten voor geestelijke gezondheidszorg (Mercer):
Amerikaanse werkgevers ondernemen actie om de gezondheid en het welzijn van hun werknemers te verbeteren. Dat is een van de bevindingen van een rapport dat onderzoekt wat werkgevers doen om de uitdagingen op het gebied van de geestelijke gezondheidszorg aan te pakken waarmee te veel mensen in Amerika worden geconfronteerd. Uit het onderzoek blijkt dat 94% van de grote werkgevers (500 of meer werknemers) de afgelopen drie jaar hun dekking voor geestelijke gezondheidszorg hebben versterkt, de steun hebben vergroot of nieuwe programma’s of systemen hebben opgezet om te helpen. Ongeveer tweederde (68%) heeft ondersteuning toegevoegd of verbeterd, zoals hulpprogramma’s voor werknemers, lessen of toegang tot apps om de geestelijke gezondheid te helpen bevorderen, en 28% heeft de dekking voor geestelijke gezondheidszorg uitgebreid binnen hun bestaande gezondheidsplannen. Daarnaast zijn werkgevers ook bezig met het opzetten van personeelstrainingen om mensen met geestelijke gezondheidsbehoeften te ondersteunen en brengen ze veranderingen aan op kantoor om het geestelijk welzijn op het werk te bevorderen.
Nieuws in context: